5 week alweer - Reisverslag uit Hatting, Denemarken van thijswouters - WaarBenJij.nu 5 week alweer - Reisverslag uit Hatting, Denemarken van thijswouters - WaarBenJij.nu

5 week alweer

12 September 2014 | Denemarken, Hatting

Afgelopen weekend heb ik mee gemolken. zaterdag heb ik s'morgens mee gemolken en nog wat stalwerk meegedaan. s'middags zijn ik herman en een zoon van herman bij een andere melkveehouder naar het bedrijf weesten kijken. deze boer heeft 550 koeien + bijbehoorend jongvee. hij had afgelopen jaar een nieuwe stal gebouwd en dit voorjaar een niewe melkstal. de melkstal was een 60 stands buitenmelker van gea. hij wil volgend jaar groeien naar de 700 melkkoeien. s'avonds heb ik gemolken met sergi (oekrainer) want herman en petra gingen naar een buurtfeest. de volgende ochtend (zondag) mocht ik uitslapen en ben ik naderhand naar jelle gereden. daar waren tom en stijn ook en nog 2 andere jongens van de has den bosch. eerst zijn we naar het bedrijf bij tom weesten kijken. en daarna zijn we naar boer johan geweest van boer zoekt vrouw haha was wel mooi. daar liep een jongen van de has den bosch stage. maandag ben ik begonnen met voeren, verder moesten we deze week nog een wei van 15 bunder afmaken omdat er dan weer dractige pinken in kunnen. hier zijn we maandag en dinsdag mee bezig geweest. woensdag hebben we daar vee in gezet. afgelopen week is er ook 1 pink verdwenen in een andere wei, we wisten niet waar die was todat de buurman opbelden dat er een Holstein pink tussen zijn jerseys liep. dus deze verloren pink hebben we ook nog opgehaald. donderdag heb ik de tractor en verrijker afgespoten´, olie afgelaten en doorgesmeerd. En smiddags zijn we naar de open dag geweest van de biogas horsens (5km hier vandaan) hier leveren ze ook meat aan om af te voeren dit was wel mooi om eens te zien.vandaag heb ik gevoerd en en zijn ze stro komen hackselen 32 pakken dit doen ze in de boxen bij de melkkoeien.

• 19 September 2014 - 13:29

Aukje Van Dreumel (prinsentuin College):

Hoi Thijs,

Ik lees dat je je wel vermaakt daar. Hard werken maar ook tijd voor leuke dingen gelukkig. Lukt het beetje met de taal of hebje veel Nederlanders om je heen?

Veel plezier nog,

grt Aukje van Dreumel